Partyflock
 
Flockonderwerp · 51565
Oftewel . . de marketing maffia .

Het valt mij steeds meer op
dat men producten aan ons wil verkopen
door ons te vertellen dat het product
het tegenovergestelde voor ons betekend
dan dat wat het werkelijk doet.

Hoe bedoel je ?

Een voorbeeld :

De cowboy van malborrow country

Hij symbolissert vrijheid onafhankelijkheid en avontuur.

maar wat het product doet is dat het je afhankelijk maakt
van een pakkie sigaretten . .het tegenovergestelde van vrijheid :s

Nog een mooi voorbeeld is bavaria.
Voor velen per uitstek een manier om
problemen te verdrinken en ontkennen .


En het word hier neergezet als een manier om je problemen te confronteren :S
laatste aanpassing door een beheerder
 
Wat verwacht je anders in deze maatschappij? Pure marketing is pure psychologie. 90% van de reclame's die je om je heen ziet 'willen' je overhalen om dat 'oh zo mooie product' te kopen.
 
Je kijkt teveel:"The century of the self", Reny!
Ga meer Tv kijken! :lol:

Uitstekende docu, btw (y)
laatste aanpassing
 
Van Hoe?
 
Ik heb alleen het eerste delen gezien, had niet zoveel tijd.
Als er een wil is komt die tijd vanzelf wel . .
 
Nou vraag ik mij af?

Ik ben een roker. Ik koop allerlei merken behalve light of mentol.
Als het maar rookt, zeg ik altijd! :)

Ben ik nou beïnvloed door alle merken of interesseert het me geen moer wat ik koop? :lol:

Ik weet wel dat ik altijd haaks (90°) tenopzichte van de samenleving in druis. Maar 180° :respect:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 19:29:
interesseert het me geen moer wat ik koop?


Ik denk dat .

Maar die dingen '' smaken '' toch ook anders ?
 
Uitspraak van Nanda op zondag 17 juni 2007 om 19:34:
Maar die dingen '' smaken '' toch ook anders ?


Niet altijd.
Tijdje terug was er een experiment op Tv met een aantal rokers, BNN ofzo(geen idee).

Ze werden allemaal geblindoekt en mochten trekken van verschillende merken sigaretten waaronder hun vaste merk.
Geen of toch weinig mensen konden hun merk bevestigen.

Zo zie je maar, :)

Camel=avontuurlijke type(camel trophy), Malboro=De cowboy(stoer, formule 1), Dunhill=de snob, etc...
Allemaal produced door dezelfde company

Het heeft een beetje met smaak te maken, MAAR het is vooral de image die mensen kopen. Wat weinigen weten trouwens...

Natuurlijk is er wel verschil tssen zware en lichte shag ofzo...
Whatever...
laatste aanpassing
Ik heb een keer cretec geroot dat smaakt en ruikt heel apart.

Tijdens mijn vrijwilligerswerk in de psygiatrie
rootkten veel mensen dat omdat het de geur van hun coke blowtjes
verborg :lol:

Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 19:41:
Geen of toch weinig mensen konden hun merk bevestigen.


It's all in your head dus .
wat vertrouwd voelt , voelt vaak goed .
 
Uitspraak van Nanda op zondag 17 juni 2007 om 19:47:
cretec


Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
EH hoe leg je dat uit , het is een sigaret met
een soort turbo mentol smaak
en een hele overheersende geur . .
 
Cretec is met kruidnagel, indonesische sigaretten.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 19:59:
Uitspraak van Reny op zondag 17 juni 2007 om 19:47:
cretec

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.


Die rookte ik wel es op de middelbare school volgens mij. Van die oosterse bruine sigaretten waren dat toch?
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juni 2007 om 18:48:
Cretec is met kruidnagel, indonesische sigaretten.


die dus ja :p
Jup...dat is wat die leiers doen...
Ze maken gebruik van beelden, teksten etc. die mensen aanspreekt aangezien dat is waar men naar op zoek is...waar men zich tot aangetrokken voelt...om het vervolgens te koppelen aan hun product die idd voor het compleet tegenovergestelde staat...

Als je naar dat eerste plaatje kijkt...naar het pakje marlboro zelf zie je nog wel meer symboliek...zoals de piramide...met het logo op een wel aparte plaats...
Plus de pakjes zelf hebben de gulden snede (gulden rechthoek)... (n)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 18:52:
Pure marketing is pure psychologie.


Er word ingespeeld op onderbewustzijn dat de intentie van de reclame oppakt, wij noemen dat 'bewust kiezen'. :lol:
 
weet ook niet of dat voor iedereen werkt...
ik bedoel als ik reclame gezien heb, denk ik niet de volgende keer bij het boodschappen doen dat ik dat perse moet hebben omdat ik het op tv gezien of op de radio gehoord heb...
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juli 2007 om 19:39:
weet ook niet of dat voor iedereen werkt...
ik bedoel als ik reclame gezien heb, denk ik niet de volgende keer bij het boodschappen doen dat ik dat perse moet hebben omdat ik het op tv gezien of op de radio gehoord heb...


Heb ik ook geen last van.
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juli 2007 om 21:43:
Heb ik ook geen last van.


maar veel mensen zeggen dat...
maar ondertussen verdienen de grote merken steeds meer en meer :vaag:
Het is ook niet zo dat je het ziet op tv of iets dergelijks en denkt dat moet ik halen of hebben...dat zou een bewust proces zijn...
Maar het is wel zo dat als mensen dat product zien liggen eerder zoiets hebben van "dat ga ik kopen" (proberen noemt men het dan vaak) of als ze een specifieke type product moeten hebben dus kiezen voor het merk wat ze kennen van de reclame...
Omdat het toch is opgevangen door het onbewuste...wat op dat moment (als ze het product zien bijvoorbeeld) naar boven komt waardoor men voor dat product kiest en niet voor een ander...
Dat is een onbewust proces...en iedereen doet dat weleens...de ene meer als de ander natuurlijk...maar iedereen die zegt "nooit"...die liegt... ;p
Maar dat komt omdat men het als een bewuste keuze opvat...daarom denkt men dat ze er niet door beinvloed worden... :)
 
In die zin betrap ik mezelf er ook wel eens op ja. Of nouja, betrappen.. nu je zegt idd zie ik dat ik dat ook wel eens doe. Maar aan de andere kant weet ik het ook weer niet helemaal zeker eigenlijk %)

Maar hoe dan ook, reclame werkt verder wel. :jaja:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 juli 2007 om 12:01:
In die zin betrap ik mezelf er ook wel eens op ja.


zo idd ja.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 juli 2007 om 12:01:
Maar hoe dan ook, reclame werkt verder wel.


gewoon een vorm van indoctrinatie :/
Elk symbool, vorm, patroon, kleur, geluid, etc., heeft invloed op je onderbewuste. Dit komt omdat deze 'aspecten' universeel zijn en wij daar uit bestaan. Hoe dan ook, de kunst is hierbij om dit bewust te herkennen bij jezelf.

Dit speelt ook een grote rol bij bewustwording. Aangezien je zult streven naar balans en het op 1 lijn krijgen tussen je bewustzijn en onderbewustzijn, gaat het erom dat je het symbolische in je leven, zo ook in je omgeving en in jezelf, gaat herkennen en controle over zult krijgen. Alleen op die manier kun je groeien en ontwikkelen en nieuwe stappen maken richting goddelijkheid.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Hermes Trismegistus op dinsdag 24 juli 2007 om 15:14:
die manier kun je groeien en ontwikkelen en nieuwe stappen maken richting goddelijkheid.


Je hoeft niet te groeien, je bent al in je perfecte scheppingskracht.
Accepteer dat je er bent ,en accepteer vooral jezelf.
De tijd gaat heus komen voor degenen die in zichzelf geloven.
Van oorsprong bestaan we uit perfectie, dat klopt. Maar dat wil nog niet zeggen dat wij het complete vermogen eruit kunnen halen. Wij zijn hier om onze beperkte staat door te breken door middel van confrontatie, oftewel groei en ontwikkeling.
laatste aanpassing
 
Op zo'n manier wel ja :)